Alacsony költségvetésű, magas hatékonyságú

marketing sablon a KKV-k sikere érdekében ...(1)

Vállalkozási tevékenységünk nem Öncélú, hanem a partnerek/ügyfelek igényeinek a maximális kielégítése. Ennek megfelelően minden szereplője vállalkozásunknak egyben egy értékesítő, aki értéket kell, hogy eladjon/átadjon más alkalmazottainknak, vagy partnereinknek. Ekkor lehetünk sikeresek, ha ebben a felfogásban dolgozunk, és dolgoztatunk!
Tevékenységünkben az összefoglaló cél: megismerjenek bennünket, kedveljék azt amit csinálunk és bízzanak bennünk, akár a megrendelésükkel, akár a vásárlásukkal. A folyamat hatékonyságának és eredményességének csúcsa amikor már ezek a partnerek hozzánk fordulnak rendszeresen, illetve már ajánlanak bennünket! A sorrend nagyon fontos, hiszen nem lehet ajtóstul rontani a házba, mert kellő türelem és kitartás nélkül csak megrettennek tőlünk. A folyamatot és azt a módszert, ami sikerre vezet bennünket tanulni kell és folyamatosan kell fejleszteni és rendszerré és egyben a jó értelmű sablonná/elvárássá kell tenni.
 
Első lépés:
  • Tisztában kell azzal lenni, hogy MI mire vagyunk képesek, mi az, amit a legjobban tudunk csinálni.
  • Azok akiknek, ezen tevékenység iránt igénye van, mit is keresnek pontosan – jól és precízen körülhatárolhatóan.
  • Fogalmazzuk meg, mi miben vagyunk különlegesek, azoktól akik hasonló tevékenységet folytatnak, mi az egyediségünk és különlegességünk. Mit csinálunk jobban, mint mások; hiszen ezért a különlegességért hajlandóak csak a tucatárhoz képest prémiumot fizetni.
  • Ezután koncentráljunk arra. amiben a legjobbak, a legkülönlegesebbek, egyediek vagyunk.
  • Tudjunk meg mindent ideális ügyfeleinkről, gyűjtsünk minél több információt, hiszen ekkor ismerhetjük meg igényeiket àalkossuk meg az ideális ügyféljelölt profilját és egyben listáját, adatbázisát.
 
Második lépés:
  • Hogyan és miben különbözzük, tűnjünk ki az átlagvállalkozásoktól?
  • Fogalmazzuk meg központi üzenetünket, amely vezéreli munkánk minden egyes elemét. DE küldetésünk csak egy lehet: „Egyetlen feladatunk van: boldoggá tenni ügyfeleinket, kielégíteni szükségleteiket.”
  • Fogalmazzunk meg ideális/leendő ügyfeleink felé megdöbbentő garanciát, amelyet tudunk vállalni!
  • Vessük fel a problémát, melyre van megoldásunk és garanciánk is a végrehajtására.
  • Amilyen értéket szeretnénk képviselni ahhoz, illjen minden a rendszerünkben – passzoló imázs.
 
Harmadik lépés:
  • Ügyfélszinteket különítsünk el: lehetséges ügyfelek, ügyféljelöltek, ügyfelek, visszatérő ügyfelek, kiemelt ügyfelek.
  • Ideális arányokat kell tartani, és minden szinthez megfelelő ajánlati rendszert kell megfogalmazni.
  • Alkossunk eljárásunkból terméket, csomagoljuk be tudásunkat, termékünket.
  • Vegyük elemzésünk központjába, hogy igazán nagy profitot a gyakorlatilag ingyen adott termék köré épített szolgáltatásokkal lehet elérni.
  • Ne eladjunk, tanítsunk, közvetítsünk értéket, adjunk választ ügyfélcsoportjaink felmerülő problémáira, hogy azt lássák szakértők vagyunk az adott területen
 
Negyedik lépés:
  • Célozzunk pontosan, ne bízzunk a véletlen találatban amikor az ügyfelek elérésében gondolkodunk.
  • Hirdetésünk rövidített ügynökünk, aminek pár szóban meg kell arról győzni az olvasót, megragadva a figyelmét, hogy kellünk neki
  • Gondolkodjuk csapatban
  • Reklámozzunk úgy, hogy az eredményt is hozzon! Használjuk a kétlépcsős hirdetés à tudjuk meg ki az aki érdeklődik egy probléma megoldása iránt, akit utána meg kell győzni, hogy az mi tudjuk a saját eszközeinkkel, és garanciánkkal a legjobban megoldani. De soha ne feledjük, ÉRTÉKET KÍNÁLJUNK, ne eladjunk!
  • Ideális hirdetési képlet: célozzuk a hirdetést, teszteljük, kövessük nyomon, dokumentáljunk, értékeljünk, korrigáljunk;
  • Alkalmazzunk széles ismertető formulát, de azt és csak is azt, amit az ügyfeleink figyelnek, használnak: országos TV, helyi TV, rádió, helyi napilap, szaklapok, magazinok, szakmai telefonkönyv, kültéri hirdetés, telemarketing, internet, direkt levél, egyéb helyi eszközök, saját fejlesztésű eszközök, stratégiai partnerség
Amit gondosan felépítünk ne egyszeri akció, hanem napi rutin legyen mindenki részéről!
(1) John Jantsch : Szigszalagmarketing HVG könyvek – 2010. felhasználásával

www.paluska.hu - információs és üzleti oldalak

  • Pénzügyeit vagy gazdálkodását értintő problémák megoldása érdekében keressen bennünket bizalommal.
  • Tradícionális és modern megoldásokkal segítjük.
  • Oktatási tananyagaink, regisztáricó után ingyen letölthetőek a WEBSHOP-ból.

Levelezési cím: HU-4400 Nyíregyháza, Homok sor 9.

Telefon: (+36) 42 500 465 Telefax: (+36) 42 500 466

E-mail: info[kukac]paluska.hu